Le deal à ne pas rater :
Cdiscount : -30€ dès 300€ d’achat sur une sélection Apple
Voir le deal

Circuit de charge par Arbracam

+40
R27
Patachon
Rom1 R90/6
Nioc
Tom31
Meccano
valérian
arunatigrou
Dom
Tcharli
moumouille49
sug
Silverx25
PizzaRoller
koye
Juanito
Lejeremix
jbt
le basque
loiclux
GregDude
georgesgiralt
fGg
MICHELGS06
Fuwalda
flattwin66
Mick13
wafid
PATOCHE40
Ornach
flatiron
reiler
Franck
Royal Enfileur
Richard de l'Aulagnier
oggy
geotrouvetout
Kevin
Benoit 67
Lou2
44 participants

Page 2 sur 7 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Suivant

Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty circuit de charge par arbracam

Message  Franck Sam 24 Avr 2010 - 18:30

super bien pour les non-expert comme moi...a par quand t'a tout bien fais et que le résulta c'est: l'alternateur est mort ! bon si vous avez des conseilles? je suis preneur A+ bonne route Franck je pleure

Franck


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Royal Enfileur Sam 24 Avr 2010 - 19:22

Ben j'ai rien fait, mon circuit charge à mort.
Royal Enfileur
Royal Enfileur


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  reiler Sam 24 Avr 2010 - 20:01

Franck a écrit:super bien pour les non-expert comme moi...a par quand t'a tout bien fais et que le résulta c'est: l'alternateur est mort ! bon si vous avez des conseilles? je suis preneur A+ bonne route Franck je pleure

Change le pour un meilleur alternateur Enduralast ou pour un Omega (ma préférence technique).
Au prix où coutent les pièces bm...
reiler
reiler


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Richard de l'Aulagnier Sam 24 Avr 2010 - 20:42

Tu les trouves où?
Richard de l'Aulagnier
Richard de l'Aulagnier


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  reiler Sam 24 Avr 2010 - 20:49

Enduralast c'est là ====> !http://www.euromotoelectrics.com/ProductDetails.asp?ProductCode=EDL450%2DALTKIT

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 A34

Part #: EDL450-ALTKIT

Ultimate Alternator Charging Kit with permanent magnet rotor & hi-output stator. Combination electronic volt regulator/rectifier. The amperage output of this system at low engine RPM's allows use of lighting, heating and other accessories.

Vehicle Manufacturer: BMW

Application: Retrofits 1977-95 BMW R w/ 107mm stator; see below for 105mm stator

Make/Model: BMW : Model 247, Airhead

Model Years: 1977 to 1995

Vehicle Mfg. Part #: Not available from dealer

Power Rating: 450 Watts @ 14 Volts = 32 Amps

Brand: EnDuraLast Brand

Technical Information: •Increases amperage by 80% over stock BOSCH systems.
•Original Equipment New Modern charging technology updates the BMW R Airhead and Moto Guzzi original, under-performing 20 amp (max) alternator and rectifier.
•The critically important higher amperage output of this system at low engine RPM's allows use of lighting, heating and other accessories to be used without discharging the battery or overloading the original charging system.
•The EnDuraLast Alternator produces 20 amps at 2000 RPM !
•High-tech permanent magnet rotor will never overheat and short out. Brushless design eliminates worn out rotor slip rings and brushes.
•Combination electronic voltage regulator /rectifier housed in finned cast-aluminum housing which mounts remotely for increased cooling and reliability (Pt # EDL450-VoltRect).
•Bolts right on and wires up simply.
•Original alternator cover fits over the alternator with no alterations required.
•Designed and manufactured to modern OEM specifications.
•Purchase and install it now and make it the last improvement to your charging system !
•For BMW 1970-76 w/105mm stator frame use Pt # EDL450-ALTKIT/105
•ALL Moto Guzzi 1973-95 with Bosch or Saprisa Alternator (AC) Charging System use Pt # EDL450-ALTKIT/105

Free Freight via Priority Mail Service included (to USA address) !




Features


EnDuraLast
29 Amps / 400 Watts @ 5000 RPM
( 32 Amps / 450 Watts Total Maximum Rating)
25 Amps / 350 Watts @ 3000 RPM
20 Amps / 280 Watts @ 2000 RPM

Increases amperage by 80% over stock BOSCH systems
Stable 14.2 Voltage production under all load conditions
Electronic voltage regulator / rectifier combination remotely mounted for increased cooling and reliability, replaces diode board rectifier
High-tech permanent magnet rotor will never overheat and short out
Brushless design eliminates worn out slip rings & brushes
Eliminates "burnt out warning light" no-charge condition of Bosch systems
Will retrofit all BMW R Airhead applications 1970-1995 and Moto Guzzi 1973-1995 , bolts right on and wires up simply Designed and manufactured to modern OEM specifications
Modern charging technology updates the BMW R-series Airhead and the Moto Guzzi’s original under-performing 20 amp (max) alternator and rectifier
The critically important higher amperage output of this system at lower engine RPMs allows lighting, heating and other accessories to be used without discharging the battery or overloading the charging system
The EnDuraLast System produces 20 amps at 2000 RPM !
Install it now and make it the BEST and FINAL improvement to your charging system


Dernière édition par reiler le Sam 24 Avr 2010 - 21:12, édité 1 fois
reiler
reiler


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  reiler Sam 24 Avr 2010 - 20:50

Un site intéressant sur le sujet : http://bmwmotorcycletech.info/AftrMrktAlt.htm
reiler
reiler


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  reiler Sam 24 Avr 2010 - 20:55

Omega c'est ici ===> http://www.motoelekt.com/charging.htm

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 A33

450 Watts! Even More Light and Heat for 1970-95 Boxers.

Omega. The end. The end of that greatest limitation of the air cooled Boxer, a small capacity charging system. Now, from Motorrad Elektrik, the Omega alternator kit for all 1970 through 1995 2-valve BMW twins.





1970 - 1976 Slash - 5 and Slash - 6, 105mm stator. For all R50, R60, R75, R90 and R90S models


NOTE:1970 through 1973 Slash - 5 must use a / 6 round stator housing, used on all models from 1974 through 1995 Brush holder is the same part, and can be re-used.

1977 - 1995 Slash - 7 and Later , 107mm stator, for all models of R65, R80, and R100 motorcycles





BIGGER, BETTER, AND STRONGER: THE OMEGA 450 WATT ALTERNATOR SYSTEM


The Omega system is still simply the best money you can spend for the greatest benefit possible when upgrading or repairing the charging system of a BMW air cooled twin. The limitations and inherently poor low speed charging that are designed into the stock system can make the use of accessories or extended low speed running a real problem. It's quite a disappointment to discover, at the end of the day, that the battery will no longer start the motor It's cold, it's getting dark, and the bike won't crank over - now what ?

This new Omega system will completely overcome these shortcomings, and provide plenty of charging current to power extra lights, heated clothing , or about any other accessories within reason up to a maximum of 32 amps A battery voltage of 14 volts will remain practically constant from 2000 RPM up This upgrade can re-define how you use your motorcycle, making it electrically as capable as a modern motorcycle

This is essentially a complete charging system, except for the battery. All these new parts fit in the same places, but are of dramatically improved design, materials, and construction. The parts are new, but the Bosch design has been in use on millions of vehicles, and is well known and proven through time. There are many hundreds of these kits in operation since 2002, several with over 100,000 miles and at least one with almost 200,000 miles on it, fitted to a / 6 that is going to do the infamous Iron Butt Rally - for the second time !
Included in each kit : rotor, stator, diode board pre-wired with all new wires, diode board solid mounts, alternator brushes, solid state voltage regulator, charge light auxiliary circuit, rotor removal tool, and 6mm allen wrench
Installation is bolt-on, except for the need to solder the 3 new stator wires to the existing terminal block on the re-used stator housing - and we'll be glad to do that for you, for free, if you want to send in your cover.

NO MODIFICATIONS WHAT SO EVER need to be made to your motorcycle for installation. The wiring terminals are all compatible with the original equipment, so the original parts can be reinstalled at any time with no problem Eleven pages of clearly written, well illustrated instructions will make it a snap. Installation should take about 2-3 hours for an accomplished Airhead wrench, to double that for novice mechanics. Your times may vary. View the complete installation instructions on-line by clicking _here_ , and decide for yourself (soon....not up yet. - web monkey)

FAQ Here

The strongest original alternator, found on the Slash - 6 models, only produced 280 watts / 20 amps The Slash-5 system only produced 180 watts / 13 amps, and the 1990 and later R100 alternators were downrated to only 238 watts / 17 amps.
ALL of these systems can struggle with low speeds or power losses from dirty, loose connections Trying to use many accessories results in having to turn off things as soon as it is not feasible to maintain 3500 or more RPM The Omega alternator effectively doubles the charging output, and can do it at significantly lower speeds while keeping up with loads. When extra loads are applied that would lower the battery voltage, the system just automatically cranks up the output to keep up Slogging through dense urban stop-and-go traffic, or a muddy remote track, the battery will be getting plenty of charging to keep you running as far as you need to go.

Another refinement the Omega now offers is a fail-safe parallel circuit provided for the generator warning light bulb. On the original Bosch system design, the warning light circuit supplies the exciter current to the alternator rotor. If the circuit is interrupted by a blown bulb or a failed rotor winding or worn out brushes, the red light won't come on with the key and the alternator WILL NOT CHARGE ! Unfortunately, BMW nor Bosch ever seemed to really emphasize this important information.


Even though bulb failures are actually very rare, it can be a real show stopper if you aren't aware that a red light that doesn't come on means a problem, just as surely as a red light that stays on all the time. Included with the Omega kit is an easy-to-add 330 ohm resistor assembled to a short length of color-coded wiring and nicely sealed in heat shrink tubing. In the event of an actual warning light bulb failure, the alternator will continue to function but you'll need to find out why the bulb doesn't work, in case it is a more serious issue than just the bulb.

Besides a terrific improvement for your bike's electrical system, the other valuable part of the kit you get is the knowledge, experience, exemplary customer support, and painless 1 year minimum warranty provided by Motorrad Elektrik Thirty - plus years of BMW motorcycle hands-on technician experience has provided lots of learning opportunities, and we can usually help with about any difficulty you might encounter during or after you install this outstanding product


Complete Omega kit, ready to install: $575.00 plus shipping

/5 Installation requirements...

Please note that installation of this kit on a 1970-73 model /5 requires the use of a stator housing used on all 1974 through 1995 models. This is the round aluminum cover with the brush holder mounted on it, held to the engine with 3 allen screws.

The stator windings supplied with the Omega kit are larger in diameter than the original /5 part, and will not fit The /6 - later stator housing should be readily available from any number of used parts vendors, and the original /5 brush holder assembly can be reused.

Also, if additional accessories such as lights or heated gear are to be used, it is strongly recommended that a ventilated front engine cover from a 1974 through 1978 model be used to prevent possible overheating of the new alternator parts.

The original /5 front cover has almost no ventilation for cooling air to enter the front of the engine. This part should also be readily available used for a nominal amount.
reiler
reiler


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty question débutant

Message  flatiron Dim 18 Juil 2010 - 21:40

comment tu démarres le moteur en ayant enlevé le réservoir ? pour tes tests de la première partie Question
Romain
flatiron
flatiron


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Ornach Dim 18 Juil 2010 - 22:30

J'ai fait les modifs préconisées par Arbracam + un ajustement du régulateur pour avoir 13,9 v à la batterie à 1800trm
je conseille de ramener directement la masse de la plaque de diode au (-) batterie
Pour ce qui concerne les voyants de charge: mesurer à l'Ohmmétre la résistance de l'ampoule, du voyant
U= RI et P=UI sont les lois de bases de l'électricité avec U la tension en volt, R la résistance en Ohm, I l'intensité en Ampère, P la puissance en Watt.
Si U=RI alors I= U/R ; dans P=UI je remplace I par U/R ce qui donne P= U²/R ; Avec du 12 volt et si on cherche du 5W alors la résistance de la lampe devrait être
(12x12=144 ) 5 = 144/28,8

Ornach
Ornach


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  oggy Lun 19 Juil 2010 - 0:32

Ouais, sauf que c'est pas 5W qu'il faut prendre mais 3W. Circuit de charge par Arbracam - Page 2 749636 Circuit de charge par Arbracam - Page 2 145644
oggy
oggy


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Ornach Lun 19 Juil 2010 - 9:33

l'équation reste valable!
en 12V
3= 144/X donc X = 144/3= 48 Ohms
Ornach
Ornach


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  PATOCHE40 Mer 28 Juil 2010 - 1:16

Ornach a écrit:J'ai fait les modifs préconisées par Arbracam + un ajustement du régulateur pour avoir 13,9 v à la batterie à 1800trm
je conseille de ramener directement la masse de la plaque de diode au (-) batterie
Pour ce qui concerne les voyants de charge: mesurer à l'Ohmmétre la résistance de l'ampoule, du voyant
U= RI et P=UI sont les lois de bases de l'électricité avec U la tension en volt, R la résistance en Ohm, I l'intensité en Ampère, P la puissance en Watt.
Si U=RI alors I= U/R ; dans P=UI je remplace I par U/R ce qui donne P= U²/R ; Avec du 12 volt et si on cherche du 5W alors la résistance de la lampe devrait être
(12x12=144 ) 5 = 144/28,8


Bonsoir et puis il y a l'autre solution on branche l'ampoule 12 volts sur du 12 volts avec un ampèremètre en série (bien sur LOL) et on relève l'intensité qui traverse l'ampoule.
Nous avosn donc comme cité plus haut P=U.I soit P (en watts)= 12 (volts) . x (mesuré en ampères) et voilà c'est tout. Bon je sort fuit
PATOCHE40
PATOCHE40


http://Patoche40-2010.skyblog.com

Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  wafid Lun 13 Sep 2010 - 20:42

lou a écrit:Première partie
Seconde partie


Désolé de remonter les vieilleries, mais je m'intéresse au circuit de charge mais le lien is dead.

Si quelqu'un pourrait nous le mettre sur "rapidshare.com" ça serait bien.

clin
wafid
wafid


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  flatiron Mar 25 Jan 2011 - 22:32

lou a écrit:Première partie
Seconde partie


euh je suis un boulet, mais je ne comprend pas où je met les fils de masse supplémentaires une fois sur j'ai fixé les cosses sur le démarreur ? là l'autre bout y quoi ? les deux vis de fixation du couvercle noir qui couvre le démarreur ?

flatiron.

flatiron
flatiron


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Ornach Mer 26 Jan 2011 - 21:03

Il doit y avoir au moins 4 tutto la dessus !
Sur le montage d'origine BMW , la plaque de diode se trouve sous le carter av du moteur, au dessus de l'alternateur
Pour déposer ce carter, toujours débrancher la batterie, en commençant par le fil (-) ce qui permets d'éviter les cours jus et de flinguer la plaque de diode
cette plaque de diodes est fixées soit par 4 silent blocs (sur les R 100 tout modèle je crois) soit par des protubérances moulées dans le carter (R 80)
les deux fixations du bas sont les (-) du courant continu,
Ce courant vient de l'alternateur qui dépote du courant alternatif, [comme son non l'indique]redressé justement par la plaque de diode. Ca vas ? tu suis jusque là?
De ces 2 fixations du bas (-) partent 2 fils d'env 0,75mm², qui rejoignent des vis de fermeture du carter de distrib; ce (-) passe au travarers de plusieurs carter alu jusqu'a la vis de fixation du câble de compteur sur la boite de vitesse, sur laquelle est fixé le câble de liaison avec le (-) batterie
Cette liaison au travers de plusieurs carters n'est pas géniale, du fait de joints papier et autres graisse résiduelle
Les fils de masse supplémentaires ont pour but de relier directement le (-) qui est généré par la plaque de diode au (-) batterie, ce qui permettera de mieux charger la batterie.
Arbracam parle de mettre deux fils de 3mm² (un de chaque coté) et de les relier aux vis de fixation du démarreur;
Moi je dis qu'il est préférable de les relier direct au (-) de la batterie.
J'espère que j'ai répondu à ta question Flatiron
sinon passe en MP...
Ornach
Ornach


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  flatiron Mer 26 Jan 2011 - 21:20

tres clair je vois mieux.


je n'ai qu'une différence :
j'ai juste pas de cable qui arrive à la vis de fixation du cable compteur.
R100RT 81

donc, si je comprends bien fautt que je rajouter des masses depuis le pont de diode soit au démarreur soit à la batterie. Mais pour la batterie, ça me parait loin....

Merci de ces détails

flatiron.

(j'arrive jamais à faire partir mes MP)
flatiron
flatiron


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Lou2 Jeu 27 Jan 2011 - 3:31

flatiron a écrit:(j'arrive jamais à faire partir mes MP)
Tu ouvres un nouveau sujet ici, pour en parler et on t'aide à résoudre le problème clin
--> http://www.flat-twin-bmw.com/f4-infos-sur-le-forum
Lou2
Lou2
Admin


http://www.flat-twin-bmw.com

Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  flatiron Mar 1 Fév 2011 - 22:18

[quote="Ornach"]Il doit y avoir au moins 4 tutto la dessus !
[quote]

Ornach ton régulateur qui marche plus à bas régime tu l'as trouvé où et à combien ?

y en a un chez motorworks, c'est celui là ?

Flatiron
flatiron
flatiron


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Ornach Mar 1 Fév 2011 - 23:10

[quote="flatiron"]Il doit y avoir au moins 4 tutto la dessus !
[quote]
http://www.flat-twin-bmw.com/t3598-r100-rt-7-reglage-circuit-de-charge-regulateur?highlight=charge

flatiron a écrit:Ornach ton régulateur qui marche plus à bas régime tu l'as trouvé où et à combien ?
Mon régul est un standard des /7 81'=>83; il ne démarre pas plus à bas régime ; si tu lis mon tutto, tu verra que c'est un réglage de tension que j'ai fait ce qui donne une meilleure charge mais toujours à partir d'env. 2000trm (1700trm pour être exact et encore, dans ses bons jours!)


flatiron a écrit:y en a un chez motorworks, c'est celui là ?
Je pense que ces 2 là sont des tout électronique , dans un potting, coulés dans une genre de résine; donc pas d'intervention possible.
il y a celui là chez mobobins ref No.73100
Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Ragul_10
Il faudrait poser la question à Damien si ce modèle comporte bien un potentiomètre de réglage interne comme celui-ci
Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Regula10
Mais comme on voit un transistor de puissance dessous, je pense que c'est le cas
Ou plus simplement tu t'en trouves un standard des /7 81'=>83
Ornach
Ornach


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Royal Enfileur Dim 18 Mar 2012 - 10:38

Dans l' "additif au circuit de charge" Bracame parle de scotch "auto cicatrisant".
Quesaco?
C'est celui en plastique noir ou le tissus un peu gluant?
Royal Enfileur
Royal Enfileur


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Ornach Dim 18 Mar 2012 - 12:05

Celui des /7 81'=>83 que je montre, ouvert , en photo , était fermé par du scotch type grey tape, de bonne qualité, mais assez classique
Le scotch "auto-cicatrisant" je connais pas; jamais vu .
Ornach
Ornach


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Mick13 Dim 18 Mar 2012 - 12:25

Peut être ça ?
http://www.mocap-france.com/ruban-autoamalgamant-xtrem.html
ça arrive a réparer une durite d'eau de voiture
ça ne laisse pas de colle

____________________
“Due to budget constraints, the light at the end of the tunnel has been temporarily shut off. Please find your way in the dark.”
Mick13
Mick13


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Ornach Dim 18 Mar 2012 - 15:13

c'est intéressant;
@ Mick : as-tu déjà utilisé ce type de ruban professionnellement ?
Ornach
Ornach


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Royal Enfileur Dim 18 Mar 2012 - 16:07

bien Merci Mick, ça doit être ça mais ça ne se trouve pas sous le pied d'un cheval.
Royal Enfileur
Royal Enfileur


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  flattwin66 Dim 18 Mar 2012 - 17:44

c'est issu d'une union entre un rouleau de chaterton et de gaine thermo retractable lol!
j'en ai dans le garage, je sait pas ou j'ai recuperer ce truc.

flattwin66
flattwin66


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Mick13 Dim 18 Mar 2012 - 17:58

ca se trouve souvent dans les stations essence ! en tant que "réparateur de durite"

____________________
“Due to budget constraints, the light at the end of the tunnel has been temporarily shut off. Please find your way in the dark.”
Mick13
Mick13


Revenir en haut Aller en bas

Circuit de charge par Arbracam - Page 2 Empty Re: Circuit de charge par Arbracam

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 7 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum